příběhy firem

Vodafone: Za hranice byznysu

příběhy firem

Ve Vodafonu není poslání firmy jenom prázdný claim. Naopak, motto Spojujeme lidi pro lepší budoucnost vyjadřuje, že s byznysem lze spojit i něco dalšího. Vizi, která překračuje čisté generování zisku a kvůli které má smysl investovat kapacity a energii do aktivit jdoucích za hranice byznysu.

 

 

 

Nemyslet jen na sebe


Vodafone má cíle svého poslání jasně definované ve třech pilířích: v budování digitální společnosti, v oblasti diverzity a inkluze a v  ochraně životního prostředí. Progres ve všech pilířích transparentně a pravidelně komunikuje na webu Udržitelné podnikání.

 

Stejně tak podporuje udržitelný přístup u dodavatelů - například povinnými kritérii udržitelnosti nebo odběrem energie z obnovitelných zdrojů. To samé platí i pro zákazníky - pro ně neustále vylepšuje tarify a služby, připravuje speciální nabídky pro zákazníky se specifickými potřebami a také učí zákazníky využívat IoT  technologie tak, aby mohli sami snižovat vlastní uhlíkovou stopu.

 

V mnoha ohledech se ale posunul ještě dál a začal překračovat hranice vlastního byznysu.

 

Překračovat hranice byznysu má smysl


Generovat zisk lze odpovědně. Ve Vodafonu se o to snaží mimo jiné tím, že ve svých obchodních nabídkách zohledňují zákazníky, kteří jsou zranitelní. Jenom tak může být  digitální společnost skutečně dostupná pro každého. Jdou ale dál a digitální společnost aktivně rozvíjí, například finanční i odbornou podporou technologií a aplikací, které zlepšují život mnoha lidem a mají pozitivní sociální dopad.

 

Co umíme, předáme dál


A také sdílením svého know how, které se nesnaží monetizovat. Vidí v tom totiž přidanou hodnotu, kterou svým byznysem mohou společnosti poskytnout. Pro studenty a absolventy tak mají vzdělávací program Future Talent, pro podnikatele zase Digitální Akademii, pro všechny pak Digitální rodičovství nebo Digitální odyseu, která pomáhá seniorům udržet s technologiemi krok.

 

Narovnávání podmínek a pomoc tam, kde je potřeba


Firmy mají sílu změnit společnost. A to otevřenou podporou a narovnáváním podmínek tam, kde rovný přístup společnost negarantuje. Proto Vodafone podporuje například konferenci o technologiích pro lidi se specifickými potřebami INSPO a další projekty Nadace Vodafone, ať už se jedná o finanční podporu aplikací Záchranka nebo Bright Sky nebo o osvětu a pomoc v oblasti domácího násilí nebo LGBT+ problematiky.  

 

Práce jako partnerství


Vodafone nechápe ani svůj vztah se zaměstnanci jako byznys. I tady jej totiž překračuje. Jeho vztah se zaměstnanci je o důvěře, partnerství a podpoře ve všech životních situacích které mohou nastat. Proto svým zaměstnancům nabízí flexibilitu v tom, kdy a kde pracují, zkrácené úvazky i na manažerských pozicích, pomoc rodičům a také podporu zaměstnancům se zdravotním omezením. Pomáhá i těm, kteří se potýkají s domácím násilím nebo potřebují pečovat o osobu blízkou. A jde to právě díky vztahu postaveném na důvěře a podpoře.

 

Nenechat si to pro sebe


Co se osvědčí, je důležité sdílet. Bez ohledu na konkurenci. Lepší budoucnost se totiž dá vybudovat jen společnými silami. Proto je Vodafone aktivním členem celé řady platforem zabývajících se udržitelností a společenskou odpovědností, kde otevřeně sdílí své zkušenosti a praxi.

 

Z tohoto důvodu také pomáhá aplikaci Záchranka s expanzí do zahraničí. Proto se spojil s dalšími firmami a založil pod hlavičkou Nadace Vodafone Akademii proti domácímu násilí. A snaží se přesvědčit ostatní zaměstnavatele, aby i oni překročili hranice svého byznysu a podporovali své zaměstnance ve složitých životních situacích. Proto jde s kůží na trh, ať už při každoročním Prague Pride nebo vlastní reklamou s neúplnou a etnicky odlišnou rodinou.

 

Protože překračovat hranice svého byznysu pro lepší budoucnost má smysl. 

 

příběhy firem
12345...40Další

Projekt podporují: