Ptáme se firem

Lenka Mašková, Tchibo

„Jde nám jak o ochranu životního prostředí, tak o respekt k lidem, s nimiž spolupracujeme. Chceme našim zákazníkům umožnit nakupovat takové produkty, pro které je charakteristická kvalita, příznivá cena a při výrobě spravedlivé sociální podmínky a ochrana životního prostředí."

 

Odpovídá: Lenka Mašková, Corporate Responsibility Manager CZ/SK, Tchibo

 

  • Proč opakovaně podporujete ocenění TOP Odpovědná firma?

 

U nás v Tchibo je odpovědné a udržitelné podnikání nedílnou součást naší firemní strategie a každodenního chování. Jsme si vědomi odpovědnosti za svět, v němž žijeme dnes a budeme žít i v budoucnu. Tento závazek se promítá do veškeré činnosti napříč zeměmi, kde Tchibo působí. V roce 2015 jsme sami získali zlatý certifikát TOP Odpovědná firma a umístili se mezi šesti nejodpovědnějšími velkými firmami v České republice. Rádi se proto opět stáváme partnerem soutěže TOP Odpovědná firma, abychom předali ocenění té firmě, která jde, stejně jako my, cestou společenské odpovědnosti a trvalé udržitelnosti.

 

  • Co je podle vás odpovědné a udržitelné podnikání a jaká je v této oblasti podle vás situace v ČR?

 

Jde nám jak o ochranu životního prostředí, tak o respekt k lidem, s nimiž spolupracujeme. Chceme našim zákazníkům umožnit nakupovat takové produkty, pro které je charakteristická kvalita, příznivá cena a při výrobě spravedlivé sociální podmínky a ochrana životního prostředí. Stejně ta důležití jsou všichni, s nimiž spolupracujeme, ať už jde o naše zaměstnance, dodavatele či jiné stakeholdery.
V České republice nabývá odpovědné chování firem v posledních letech na významu. Ruku v ruce s tím roste zájem spotřebitelů o udržitelné produkty i chování firem v této oblasti, což nás samozřejmě velmi těší. Kupříkladu prodej certifikované Fairtrade kávy na českém trhu vzrostl od roku 2014 téměř čtyřnásobně. Velký podíl na tom má právě Tchibo, které patří mezi největší prodejce fairtradové kávy v ČR. Kromě kávy naše firma nabízí také mnoho výrobků z certifikované bavlny či dřeva. A jak vidíme například v komunikaci na sociálních sítích firmy, zákazníci oceňují udržitelné výrobky čím dál tím více. A my v Tchibo oceňujeme jejich zájem o všechny aspekty, které s pěstováním surovin pro naše výrobky či výrobou samotnou souvisí.

 

  • Jak se u vás konkrétně projevují principy odpovědného a udržitelného podnikání?

 

Trvalá udržitelnost je zakotvena v DNA firmy již od roku 2006. Co se týče kávy, zajímají nás jak ekologické tak i společenské aspekty jejího pěstování. Spolupracujeme se všemi mezinárodně uznávanými standardizačními organizacemi. Angažujeme se v mnoha projektech zaměřených na trvale udržitelnou produkci kávy. Konkrétně jsme v Guatemale například během jedné ze sklizní poskytli vzdělávání a péči více než 650 farmářským dětem v šesti denních centrech. Dlouhodobě se věnujeme vzdělávání a pomáháme farmářům tak, aby si do budoucna dokázali pomoci sami. Učíme je pěstovat kávu ohleduplně k přírodě a zefektivňovat metody pěstování. Výsledným příkladem je farmářka, která nakonec docílila čtyřikrát větší úrody.

Na co nejvyšší kvalitu a ekologická hlediska dbáme také při výrobě našeho spotřebního zboží. Společenskou odpovědnost a trvalou udržitelnost promítáme do všech částí produktového cyklu výrobků; od návrhu produktu a výběru zdrojů, přes balení, logistiku, až k jeho následné recyklaci. Již 86 % veškerého našeho textilního zboží je vyrobeno z biobavlny. Zajímáme se i o pracovní a životní podmínky lidí a dodržování lidských práv v továrnách, kde se vyrábí naše spotřební zboží. Této problematice se více než 10 let věnuje v rámci sociálního programu „WE", kterým již prošlo 387 našich dodavatelů, respektive více než 364 tisíc jejich zaměstnanců.
V České republice mimo jiné podporujeme řadu neziskových organizací, a to například formou manuálního či expertního dobrovolnictví a dlouhodobou spoluprací, jako je nákup zboží, služeb apod. Zaměřujeme se také na vzdělávání a osvětu, a to tím, že budujeme povědomí o certifikacích našich produktů a s tím souvisejícím ohleduplným chováním k lidem a přírodě. Naším dlouhodobým cílem je 100% udržitelné podnikání.

 

 

Ptáme se firem
12345

TOP OF 2019 podporují: