Ptáme se firem
Ladislav Lojka, ředitel komunikace BPS, za portál Odpovědnéfirmy.cz vyzpovídal v rubrice 5 x 2 Radku Martínkovou, jednatelku společnosti Bamboolik:
LL: Proč vy a odpovědné podnikání?
RM: Odpovědnost je pro mě osobně velmi důležitá hodnota, stejně jako pro ostatní v Bambooliku. Současně jsem založením podnikatelka. Odpovědné podnikání z toho vychází tak nějak přirozeně.
LL: Dvě nejdůležitější věci, které ovlivní CSR v příštích 5 letech?
RM: 1. Rostoucí trend potřeby smysluplnosti a užitečnosti ve společnosti.
2. S ním související sílící zájem lidí-spotřebitelů a (potenciálních) zaměstnanců o odpovědný přístup firem ke společnosti. O to, aby služby a produkty, které firmy produkují, byly užitečné, aby práce, kterou jejich zaměstnanci vykonávají, měla hlubší smysl. Tedy rostoucí tlak zdola.
LL: Který CSR úspěch jste si připsala?
RM: Podařilo se nám „zblbnout" v pozitivním slova smyslu řadu dalších lidí, aby s námi měnili svět k lepšímu. Díky neustále rostoucímu týmu dokážeme věci, o kterých se nám na začátku ani nezdálo. A které nám dávají smysl a dělají radost.
LL: Podle čeho si vybíráte výrobek nebo službu?
RM: I v osobním životě aplikuji 3 bamboolikovská klíčová slova: zákazník, kvalita, odpovědnost. Jinými slovy, dívám se po přístupu k zákazníkovi, vnitřní i vnější kvalitě produktu či služby, jejich smysluplnosti a užitečnosti.
LL: Největší fuck-up v CSR?
RM: Nesmírně mě mrzí politika nedůvěry a opatrnictví, kterou razí současná vláda. Přijde mi, že se v mnoha ohledech vracíme o roky, možná desítky let zpátky. Přístup „do toho, co dělám já, vám nic není, ale pohlídejte si svého souseda, ten určitě krade" považuji za tragický. Jde naprosto proti tomu, o čem se v CSR snažíme: proti důvěře, odpovědnosti, spolupráci a sdílení.
Radka Martínková
Radka je spolumajitelkou a jednatelkou společnosti Bamboolik s. r. o., vyrábějící moderní látkové pleny a textilní doplňky. Je odpovědná za strategii firmy, obchod a marketing. Bamboolik je malá rychle se rozvíjející firma založená na odpovědném přístupu k okolí. Jedním z příkladů této filosofie je fakt, že významnou část svých produktů vyrábí v chráněných dílnách.