Ptáme se firem
Ladislav Lojka, ředitel komunikace BPS, se za portál Odpovědnéfirmy.cz ptá ředitelky korporátní komunikace a udržitelného podnikání společnosti Vodafone, Adriany Dergam:
LL: Proč vy a odpovědné podnikání?
AD: Žijeme na jedné planetě a v každé společnosti jsou podniky důležitými aktéry, kteří mohou měnit společnost k lepšímu. Zaměstnávají statisíce lidí, investují do regionů, rozvíjejí hospodářství. Máme dlouhodobou strategickou vizi udržitelného podnikání, které se zemětřesení politických volebních období naštěstí moc netýkají.
LL: 2 nejdůležitější věci, které ovlivní CSR v příštích 5 letech?
AD: Napojení CSR na typ podnikání a směřování dané firmy a dlouhodobá strategická důslednost.
LL: Který CSR úspěch jste si připsala?
AD: Přechod z charitativně-filantropicky laděného CSR na dlouhodobou strategii udržitelného podnikání na příštích 10 let, která je navíc v souladu s globálními Cíli udržitelného rozvoje (SDGs) a deseti principy Global Compact OSN. Najednou se každý ve firmě stává tím, kdo může svou každodenní činností přispět k odpovědnosti a udržitelnosti firmy. Je to i o přenosu odpovědnosti od odosobněné firmy ke každému jednotlivci.
LL: Podle čeho si vybíráte výrobek nebo službu?
AD: Podle toho, odkud pochází, v jakých podmínkách vznikal a jaké jsou garance, že se jedná o zodpovědnou výrobu. Při pohledu na chilské jablko mi v hlavě naskakuje kalkulačka uhlíkové stopy...
LL: Největší fuck-up v CSR?
AD: Spousta příkladů se stejným jmenovatelem: Líbivé charitativní akce, zatímco samotné fungování firmy znečišťuje životní prostředí, nepřispívá k rozvoji společnosti a podmínky zaměstnanců jsou mnohem méně reklamní.
Adriana Dergam
Na pozici ředitelky korporátní komunikace a udržitelného podnikání je Adriana Dergam ve Vodafone sice krátce, přichází ale s dlouholetou zkušeností v neziskovém sektoru a rozvojové spolupráci, s několikaletými odbočkami do médií a byznysu. Od začátku jejího působení se v českém Vodafone přešlo na implementaci Strategie udržitelného rozvoje 2025, která se týká společenského, sociálního a environmentálního dopadu všech funkcí a operací firmy.