příběhy firem

Díky projektu Barevné Sodexo využijí mentoringové programy také muži

Společnost Sodexo Česká republika spustila interní networkingový program Barevné Sodexo, který by měl zaměstnancům přiblížit, proč je pro firmu důležitá diverzita neboli rozmanitost. Mentoringové programy i workshopy budou určené jak ženám, tak mužům.


V zaměstnaneckých dotaznících 95 procent lidí, kteří pracují ve společnosti Sodexo Česká republika, pravidelně zaškrtne, že se jejich firma rozmanitosti neboli diverzitě důkladně věnuje.

Při podrobnějším zkoumání ale vyšlo najevo, že řada lidí neví, proč to vlastně firma dělá. Sodexo proto v interním programu Barevné Sodexo připravuje řadu workshopů nejen pro ženy, ale také pro muže. Do projektu Barevné Sodexo jsou zapojeny obě divize: Sodexo Benefity i Sodexo - Služby u klienta.

"Zatímco ženy se díky workshopům a mentoringu dozvídají, jak zvládat své obavy, jak se prosadit, pro muže jsou programy zaměřené na téma emoční inteligence, bude to hodně o tom, jak pracovat s lidmi v týmu," vysvětluje generální ředitelka Sodexo Benefity Martina Grygar Březinová.

Generální ředitelka Sodexo Benefity Martina Grygar Březinová. Foto: Archiv Generální ředitelka Sodexo Benefity Martina Grygar Březinová. Foto: Archiv
Firma spolupracuje se zavedenými mentoringovými programy v Česku. Pro ženy na vyšších postech využívá projekt Odyssey exšéfky Vodafone Muriel Anton. Pro mladé nadějné ženy vybrala Junior Lean In kluby platformy Business Leaders Forum, mužům nově nabídne projekt mužského leadershipu, který spouští společnost Atairu.

"Ačkoliv v Sodexo v Česku na pozicích nižších manažerů působí 40 procent žen, na vyšší střední úrovni to je jen kolem třiceti procent. Stále máme vyloženě ženské týmy, které řídí muži, i proto je důležité, aby se do projektu zapojili i oni," uvádí generální ředitelka. "Jsme na začátku, ale naším cílem je ukázat, jak jsou pro firmu barevné týmy důležité a manažery naučit nejen, jak si do nich vybírat lidi, ale také jak s nimi pak pracovat," říká Březinová.

Letos na jaře vydala nadnárodní společnost Sodexo byznysovou studii. Průzkum mezi 50 tisíci svými manažery v 80 zemích ukázal, že týmy, které mají poměr zhruba 40 a 60 procent žen a mužů, jsou až o 21 procent lepší v ziskovosti.

Sodexo v České republice bylo loni také jedním z prvních firemních signatářů Evropské charty diverzity, kterou v tuzemsku zastřešuje platforma Byznys pro společnost.

V chartě se zaměstnavatelé hlásí k závazku rozvíjet tolerantní pracovní prostředí. Tedy prostředí profesně otevřené každému, nezávisle na pohlaví, rase, barvě pleti, národnosti, etnickém původu, náboženství, světovém názoru, zdravotním stavu, věku či sexuální orientaci.

 

Předchozí1...1617181920...40Další

Projekt podporují: