příběhy firem

Tesco darovalo už 10 tun neprodaného jídla

Za necelé dva měsíce od startu nového CSR projektu darovalo Tesco potravinovým bankám v Praze, Ostravě a Brně deset tun neprodaného ovoce, zeleniny a pečiva. Od prvního listopadu se k prvním třem městům přidají i hypermarkety v Liberci. Do konce roku budou mít neziskovky, které se starají o lidi v nouzi, každý den přísun čerstvých potravin také v Hradci Králové.


Za necelé dva měsíce darovaly hypermarkety Tesco v novém CSR projektu potravinovým bankám už deset tun neprodaného ovoce, zeleniny a pečiva z patnácti hypermarketů ve třech městech - Ostravě, Praze a Brně.

"Od 1. listopadu se zapojí i hypermarkety a potravinová banka v Liberci. Do konce roku pak začne program fungovat také v Hradci Králové," uvedla CSR manažerka společnosti Tesco Stores ČR Martina Šilhánová.

Kameraman a reportér Radan Šprongl byl u toho, když si zástupci potravinové banky přijeli pro potravinové přebytky do hypermarketu Tesco v pražských Letňanech. Jak taková předávka vypadá? Video si můžete pustit zde. 

Během příštího roku by se do projektu, v němž Tesco bojuje proti zbytečnému plýtvání potravinami tím, že daruje denně neprodané ovoce, zeleninu a pečivo potřebným, měla zapojit všechna města, v nichž potravinové banky fungují.

Od září letošního roku se podařilo ve spolupráci s Českou federací potravinových bank ve společnosti Tesco nastavit procesy pro darování čerstvých potravin, tím se podařilo rozšířit sortiment a výrazně zvýšit množství darovaných potravin. "V současné době si potravinová banka pravidelně odváží ovoce, zeleninu a pečivo z patnácti hypermarketů. Vždy se jedná o zboží, které se neprodalo, ale dle platné legislativy je stále vhodné ke konzumaci," řekla Šilhánová.

Podle ní každý den neziskové organizace, které pečují o lidi v nouzi, odvážejí z hypermarketů desítky kilogramů převážně sezonních potravin. "Například rajčata, brambory, cibuli, jablka," vypočítává Šilhánová.

Také za strategii proti plýtvání obdrželo Tesco ve 12. ročníku soutěže TOP Odpovědná firma, kterou pořádá platforma Byznys pro společnost, stříbrný certifikát v kategorii TOP Odpovědná velká firma.

Tématem plýtvání potravin se zabýval i výzkum společnosti Ipsos. Z něho vyplynulo, že čtyři z deseti Čechů vyhazují potraviny několikrát měsíčně. Mezi nejčastější důvody vyhazování potravin uváděli respondenti to, že jsou plesnivé či shnilé. Nejvíce se vyhazuje právě  ovoce, zelenina či pečivo. "Největší podíl těch, co  vyhazují více potravin než před dvěma roky, je u lidí mezi 18-24 lety, což je určitě důvod k zamyšlení," doplnil výsledky Tomáš Macků, ředitel výzkumu a komunikace společnosti Ipsos. (Detailněji o výzkumu zde).

Na téma plýtvání s potravinami a pomoc lidem v nouzi se v listopadu opět zaměří Národní potravinová sbírka. Lidé budou moci nakoupit trvanlivé potraviny a darovat je potřebným v obchodech po celé republice.

příběhy firem
Předchozí123456...40Další

Projekt podporují: