příběhy firem

Známe 70 vítězů iniciativy společnosti dm „Propojujeme generace“

 

Mezi vítězné projekty dětí a seniorů dm rozdělí 2 miliony korun

 

Díky výtěžku společensky odpovědné aktivity dm Giving Friday si v rámci iniciativy Propojujeme generace {SPOLEČNĚ} rozdělí celkem 70 domovů seniorů nebo institucí pro seniory po celé České republice částku ve výši 2 miliony korun. Všichni vítězové obdrží na projekt pro posílení pouta mezi dětmi a seniory částku 28 600 korun.


Společnost dm podpoří společné aktivity dětí a seniorů

S cílem smysluplně pomoci tam, kde je to potřeba, spustila v uplynulém roce společnost dm společensky odpovědnou aktivitu Giving Friday. Rozhodla se věnovat 5 % z obratu, kterého dne 29. 11. 2019 dosáhly prodejny dm i online shop dm.cz, na aktivity, jejichž úkolem je posílení pouta mezi seniory a dětmi. Výslednou částku dm navýšila o více než sto tisíc korun. Celkem tak na projekt „Propojujeme generace" poputují 2 miliony. „V propojení generací vidíme mnoho dobrého. Chceme, aby se na seniory nezapomínalo. Jsou to lidé s bohatými zkušenostmi. Věříme, že děti i senioři si mají navzájem co předávat," říká Martina Horká, jednatelka společnosti dm.

 

Domovy seniorů i instituce se přihlašovaly a veřejnost vybírala

Do 26. ledna 2020 se mohly domovy seniorů nebo instituce se svými projekty přihlašovat. Výzva se setkala s velkou odezvou, projektu se zúčastnilo celkem 176 domovů a institucí, které pořádají programy mezigeneračních setkávání. Veřejnost následně přidělovala hlasy nejzajímavějším projektům. Celkem bylo vybráno 70 vítězů.

 

Propojování generací má smysl

Vítězové mohou výhry využít na nejrůznější společné aktivity dětí a seniorů, ať už jde o čas společně strávený s dětmi malováním, hraním divadla, zpíváním, vzájemným předčítáním nebo třeba společnými výlety či učením se od sebe navzájem. Mezi prvními, kteří převzali dar od dm je Domov seniorů Mistra Křišťana v Prachaticích. „O propojení generací se snažíme již několik let", říká ředitelka domova Hana Vojtová (na snímku). „Pravidelně se senioři setkávají s dětmi z mateřských škol. Děti se seniory společně kreslí a tvoří. Třeba o Masopustu společně nakreslili a vystřihali masky. Další týden senioři s dětmi pekli koblihy. Výsledkem bylo společné masopustní hodování", dodala Hana Vojtová. Finanční dar chtějí využít právě na rozšíření mezigeneračních setkávání s dětmi a s žáky základních škol. Cílem je zaznamenat vzpomínky obyvatel domova a zachovat odkaz pro další generace. Seznam všech organizací, které společnost dm podpoří, najdete na www.dm.cz/propojujeme-generace.

 

příběhy firem
12345...37Další

TOP OF 2020 podporují: