Myslíme na budoucnost
CSR je dlouhodobá firemní strategie, která pomáhá dodržovat standardy dobrého podnikání a dosáhnout co nejlepšího dopadu na společnost a životní prostředí.
Své o tom ví například společnost Vodafone, která v roce 2016 přešla z modelu korporátní společenské odpovědnosti do modelu udržitelné korporace s jasnou strategií Udržitelného podnikání do roku 2025 a rozhodla se svoji odpovědnost zavést do obvyklých komerčních operací.
„Jedině tak můžeme přispět k dlouhodobým měřitelným pozitivním výsledkům například v zaměstnávání matek s malými dětmi, v systematickém snižování uhlíkové stopy nebo v kariérní podpoře mladých lidí s ohledem na výzvy budoucí digitální společnosti," upozorňuje Adriana Dergam, ředitelka korporátní komunikace a udržitelného podnikání Vodafone Czech Republic.
Stále častějším trendem je měření dopadu společensky odpovědných aktivit firem. Vodafone naplňuje svou strategii Udržitelného podnikání 2025 napříč celou organizací prostřednictvím konkrétních aktivit/iniciativ, měří výstupy a nově také výsledky, resp. dosaženou změnu.
Vodafone se do roku 2025 chce stát nejlepším zaměstnavatelem pro ženy a do roku 2020 mít 30% žen ve vedení. „V roce 2015 jsme začali globální mateřskou politikou usnadňovat návrat novopečených maminek a letos celosvětově zavádíme projekt ReConnect, který cílí na ženy s dlouhou kariérní pauzou, většinou kvůli rodičovským povinnostem. V současné situaci rekordně nízké nezaměstnanosti v ČR vnímáme matky na mateřské jako ideální skupinu profesionálů, kde hledat nové zaměstnance," uzavírá Adriana Dergam.