příběhy firem

Zdraví na prvním místě

Společenská odpovědnost je cesta do budoucna, která firmě umožňuje získat pozitivní dopad na své okolí. Tento vliv nemusí být spojen pouze s ekologií, ale může vycházet i ze samotného předmětu podnikání.

Dobrým příkladem je Dialiga.cz, projekt firmy Sanofi, diabetologů a neziskové organizace Diacentrum. „Jde o jeden z prvních lifestylových projektů pro české pacienty s diabetem, který strategicky využívá sociální média. Cílem Dialigy je vytvořit komunitu pacientů, kteří chtějí navzájem sdílet zkušenosti, jak nejlépe zvládat a kompenzovat své onemocnění," vysvětluje mluvčí Filip Hrubý.


Z výzkumů, které na reprezentativním vzorku populace realizovala společnost Sanofi také jednoznačně vyplývá, že většina Čechů neumí poskytovat první pomoc. Mají zastaralé znalosti a nevěří si. Mnozí by ze strachu, že něco pokazí, raději nepomohli vůbec. Společnost Sanofi se rozhodla změnit přístup společnosti a v roce 2014 spustila projekt „První pomoc pro prvňáčky". Jeho cílem je vštípit dětem znalosti potřebné k záchraně života.


Strategií, která pomáhá plynulé integraci výukových kurzů do co nejvíce škol v zemi, je postupné zapojování jednotlivých krajů. První ročník proběhl ve Středočeském kraji, posléze se přidaly Jihomoravský, Plzeňský a Liberecký kraj. Odborná i široká veřejnost záměr na novou osvětovou činnost velmi uvítala. V mnoha regionech výuka probíhá pod záštitou hejtmanů.


Zdravotnická záchranná služba jednotlivých krajů se stala odborným garantem a na realizaci kurzů pro malé školáky se sama podílí. Právě její profesionální záchranáři objíždějí v průběhu školního roku základní školy a zábavnou a hravou formou dětem vysvětlují principy první pomoci. V letošním roce bude počet proškolených dětí atakovat hranici 20 tisíc. A Sanofi rozhodně nekončí. I ve školním roce 2017/2018 chystá rozšířit První pomoc pro Prvňáčky do dalších regionů ČR.

12345...11Další

TOP OF 2017 podporují: