5 x 2

Michaela Chaloupková, ředitelka divize správa a členka představenstva Skupiny ČEZ se ptá Drahomíry Mandíkové, Corporate Affairs & Communication, Plzeňský Prazdroj. „Drahušku Mandíkovou jsem si do této rubriky vybrala proto, že je srdcař a jedna z největších odbornic na téma CSR v Česku. Navíc si velmi vážím jejích názorů a postojů." 

MCH: Proč vy a odpovědné podnikání?

DM: Podle průzkumu agentury IPSOS je pro téměř 80% Čechů důležité, jestli je jejich zaměstnavatel odpovědný. I pro mě je to velmi zásadní a mám to štěstí, že již 18 let pracuji pro firmu, která dlouhodobě prosazuje ten nejvyšší standard v oblasti odpovědného podnikání.


MCH: Který CSR úspěch jste si připsala?

DM: Jsem moc ráda, že se mi před pěti lety podařilo přesvědčit kolegy, abychom spustili program firemního dobrovolnictví, který funguje velice dobře. Ale jako větší úspěch vnímám, když se mi podaří někoho inspirovat ke změně, díky které se posune dopředu. Proto se již několik let věnuji tématu diverzity a podpory talentovaných žen v českém a slovenském byznyse, mimo jiné formou mentoringu a stínování.

 

MCH: Který CSR projekt by měl znát každý, kdo se v CSR pohybuje?

DM: Na CSR je krásné, že přináší různé úhly pohledu na věc a zabývá se velmi různorodými tématy. Co je však klíčové, je hledání sdílených řešení. Z tohoto úhlu pohledu považuji za důležité Rozvojové Cíle tisíciletí OSN a především to, že v jejich nastavení i plnění mají firmy jasně definované místo.

 

MCH: Jaký odpovědný produkt máte v kanceláři?

DM: V mé kanceláři nikdy nechybí vychlazený Birell. Nealkoholické osvěžení, díky kterému se nemusíte vzdát skvělé chuti piva, ani pokud řídíte nebo jste v práci. Birell se podílí na některých projektech, jejichž poselstvím je sdělení: „Alkohol za volant nepatří". V posledních letech šla značka v CSR ještě dál a pomáhá projektem Nezastavitelní by Birell handicapovaným v návratu zpět k aktivnímu životu.

MCH: Podle čeho si vybíráte výrobek nebo službu?

DM: Obecně je pro mě velmi důležitá kvalita a přístup prodejce. Preferuji lokální výrobky, od oblečení místních módních návrhářů až po potraviny na trhu od místních farmářů. Při nákupu velkých výrobků si mezi konkurencí vybírám i podle jejich CSR přístupu. To je ale trošku profesionální deformace.

 

5 x 2

Drahomíra Mandíková

Členka představenstva v společnosti Plzeňský Prazdroj a ředitelka firemních vztahů a komunikace pro střední Evropu v Asahi Breweries Europe. V rámci své pozice řídí týmy odpovědné za externí a interní komunikaci, institucionální vztahy a lobing, společenskou odpovědnost i industriální turizmus v Čechách, na Slovensku, v Maďarsku, Rumunsku a Polsku.


Vystudovala ekonomii a prvních 10 let své pracovní kariéry pracovala v bankovnictví jako ekonomka. V pivovarnictví je 18 let - před nástupem do Prazdroje pracovala jedenáct let v sesterské společnosti na Slovensku jako manažerka pro vztahy s veřejností a zároveň byla členkou dozorčí rady společnosti. Na Slovensku působila v řadě významných institucí: byla předsedkyní Klubu firemních dárců nebo předsedkyní představenstva Slovenského sdružení pro značkové výrobky.Jako členka Arbitrážní komise slovenské Rady pro reklamu se věnovala i dodržování etických pravidel komerční komunikace.

 

Drahomíra Mandíková se dlouhodobě věnuje oblasti společenské zodpovědnosti a trvalo udržitelného rozvoje. Aktivně se zapájí do posunu podnikatelského prostředí k větší udržitelnosti, se zaměřením na rozvoj diverzity v byznyse, podpory ženského leadershipu až po celkovou oblast společenské odpovědnosti.

12

TOP OF 2017 podporují: