očima studentů

Jde to i jinak, když se chce…

Reklamu v televizi na Manufakturu určitě nenajdete, igelitovou tašku v jejím obchodě také nedostanete, ale za to se na Vás bude personál vždy mile usmívat. Tato česká společnost je důkazem toho, že chovat se společensky odpovědně jde, ale musí se chtít.

Manufaktura se vyznačuje nejen svou úctou k tradicím, ale i svou ohleduplností k přírodě i lidem.  Přírodu šetří tím, že minimalizuje množství obalů a příbalových letáků. Namísto klasických igelitových tašek v obchodě dostanete papírové. Veškerá výroba je šetrná k životnímu prostředí a s maximální odpovědností.

 

Společnost se stala první firmou v Čechách, která získala mezinárodně uznávaný certifikát Human Cosmetics Standard dokladující, že testy výrobků nebyly prováděny na zvířatech. „Protože mám vřelý vztah k přírodě, bylinkám i zvířatům, jsem obzvlášť ráda, že mohu uplatnit své mnohaleté zkušenosti s vývojem a výrobou kosmetických přípravků právě v Manufaktuře, která ctí přírodu stejně jako já. Jsme totiž na stejné vlně a to mě baví. Kvalita a originalita je prioritou, a tak mohu využívat těch nejlepších surovin a vyvíjet produkty, za kterými si 100% stojím", uvedla na tiskové konferenci vedoucí vývoje Ing. Eva Horčíková. Díky tomuto certifikátu se tak Manufaktura zařadila mezi významné společnosti jako je Marks & Spencer, Lush, Sanoflore, The Body Shop a další.

 

Pro společnost jsou mimořádně důležité i mezilidské vztahy, a to jak mezi zaměstnanci, tak i se zákazníky, s dodavateli i s dalšími obchodními partery. „Přeji si, aby má Manufaktura navždy zůstala firmou s rodinnou atmosférou, ve které se dobře známe, do které ráno rádi přicházíme a ve které spolu už tak dlouho rádi tvoříme. To je pro mě důležitější, než velké expanze a násobení zisku", řekla Horčíková. Společnost se snaží být odpovědná i ve sféře marketingu. I ten musí být shodný s filozofií Manufaktury, takže výběr médií a jejich prostředků není náhodný. „Originální přístup k marketingu je založený na ohleduplnosti a podpoře našich hodnot", uvedla PhDr. Ivana Janouchová, která spolupracuje s Manufakturou v oblasti marketingu.

 

Společnost například nevyužívá reklamních billboardů u silnic a to proto, že nekorespondují s ohleduplností (spojitost autonehod s odpoutáváním pozornosti řidičů).  Dále nevyužívá televizní reklamu, která je podle společnosti nevěrohodná a často i obtěžující. V rámci ekologie netiskne a nerozdává nadbytečné množství letáků, jelikož veškeré informace jsou na internetových stránkách a zná je i proškolený personál.

 

Udržitelnost, šetrnost a ohleduplnost  - to jsou témata, která budou i v dalších letech v popředí zájmu Manufaktury. V současnosti se k ní přidávají nejen další firmy, ale i obchodní centra, která začínají řešit ekologii v architektuře, využívání dešťové vody, racionalizaci odpadového hospodářství nebo podporu recyklace. Manufaktura je tak živým důkazem toho, že jde to i jinak, když se chce...

 

Autorka článku: Tereza Kopecká, studentka VŠEM 

 

12

TOP OF 2017 podporují: