očima studentů

Jde to i zdravě a chutně

EXPRESS DELI je mladá a flexibilní společnost, jejíž firemní kulturu charakterizuje především důvěra. Důvěra mezi kolektivem zaměstnanců, mezi zaměstnanci a vedením společnosti, ale i důvěra mezi společností a jejími obchodními partnery a zejména zákazníky.

„Založením společnosti jsme se stali první firmou v České republice v tomto oboru, která umožnila zákazníkovi vidět, co do výsledného produktu dáváme, neboť výroba v provozovnách je prováděna přímo před zákazníkem. Tímto konceptem jsme si u zákazníků získali důvěru. Zákazník si u nás volí složení i pořadí ingrediencí. Naše společnost si zakládá na čerstvosti, kvalitě, rychlosti a přijatelné ceně," doplňuje jednatel společnosti, Ondřej Blažek.

 

V posledních letech se zdravé a odpovědné stravování šetrné k našemu zdraví stalo poměrně velkým trendem.  Na tvorbě a sestavování jídelníčků firma spolupracuje s výživovými poradci. Uvědomuje si svou odpovědnost a vliv na společnost. Neustále vylepšuje skladbu teplého i studeného menu tak, aby zákazník dostal vždy racionální a vyvážený pokrm s veškerými potřebnými a vhodnými živinami. Zdrojem inspirace se v minulosti stal tzv. „zdravý talíř" sestavený odborníky z americké Harvard School of Public Health, jenž doporučuje konzumaci toho nejlepšího z každé potravinové skupiny. Talíř se skládá z 1/4 celozrnných příloh, 1/4 zdravých proteinů, téměř 1/2 talíře tvoří rozmanité druhy čerstvé zeleniny.

 

V minulosti se firma podílela na edukativním projektu pro ZŠ s názvem Děti, dobrou chuť!, určeném pro mladší školní děti. Žáci se mohli dozvědět zajímavosti o lidském trávicím traktu, o zdraví prospěšných potravinách a jejich účinku na lidský organismus. Dále byli poučeni o tom, jak si správně připravit jídlo, kdy a v jaké míře se stravovat, a to vše si posléze měli možnost prakticky vyzkoušet. 

 

Společnost se také snaží o podporu lokálních a regionálních dodavatelů potravin.
„V oboru, který děláme, je podpora lokálních dodavatelů surovin mnohdy poměrně složitá. Na úrovni retailového prodeje to bohužel zákazník nikdy není schopen dostatečně ocenit.  V dobré restauraci lidé ocení maso z farmy, víno z jižní Moravy, pivo z Plzně, podnik si však produkt nechá také adekvátně zaplatit.  My si zakládáme na produktech za přijatelnou cenu, podpora českých dodavatelů tudíž není v našich podmínkách vždy stoprocentně možná. Pokud je to ale jen trochu možné, odebíráme vždy raději domácí suroviny, jako například výhradně české vyzrálé hovězí maso pocházející z ekologického chovu v Krušných horách," ukončuje jednatel společnosti.   

 

autorka článku: Debora Truhlářová, studentka VŠEM

 


 

očima studentů
12

Projekt podporují: