CSR řešení

Vodafone Czech Republic a.s.
Zasadíme za Vás strom

Společnost Vodafone se od roku 2009 systematicky snaží motivovat veřejnost k přechodu na elektronické faktury. Za každého zákazníka, který nepotřebuje tištěnou papírovou fakturu, vysadí ve spolupráci s Agenturou ochrany přírody a krajiny ČR (AOPK ČR) v některé z chráněných oblastí České republiky strom. Konkrétním cílem projektu je dosáhnout od března 2010 do června 2011 minimálně 250 000 nových aktivací elektronického vyúčtování. Ať už bude v červnu 2011 počet aktivací jakýkoli, vysadí Vodafone v každém případě 500 000 stromů.

 

Komunikace projektu byla kromě tradičních kanálů postavena i na netradičních médiích, například byly vytvořeny 3D citylighty, které v centru Prahy upozorňovaly na výsadbu stromů. Za pomoci AOPK ČR byly vytipovány vhodné oblasti a druhová skladby stromů. Novou výsadbou jsou díky tomu pokryty všechny kraje České republiky. Sami zaměstnanci společnosti vysázeli v rámci firemního dobrovolnictví v postižené oblasti CHKO Kokořínsko přes 200 stromů.

V průběhu komunikace pilotního projektu (testování zákaznické odezvy) byl více než zdvojnásoben počet aktivací elektronického vyúčtování oproti běžné úrovni. Již po několika měsících vlastního projektu bylo převedeno na elektronické vyúčtování více než 200 000 zákazníků. Díky zasazeným stromům a redukci tištěných faktur firma dosáhla nejen snížení uhlíkové stopy, ale i úspory provozních nákladů firmy. V dotčených CHKO, kde výsadba probíhala, došlo ke zpestření druhové skladby dřevin.

Akce navázala na úspěšný test zákaznické odezvy z roku 2009 s výsadbou 30 000 stromů na Šumavě a v Beskydech. Kampaň společnosti Vodafone byla jedním z finálových projektů soutěže TOP Filantrop 2010, mezinárodní ceny Byznysu pro společnost za společenskou odpovědnost v kategorii Nejodpovědnější přístup k životnímu prostředí.


Více informací o společenské odpovědnosti společnosti Vodafone najdete zde.


Zpět

TOP OF 2018 podporují: